Învățare

loading ...

Comunitate

loading...

Manifest/are

loading...
 

Cum arata jobul ideal?

miercuri, 14 august 2013

Cand eram mica voiam sa ma fac de meserie cumparatoare, apoi bunica-mea s-a lasat induiosata de rugamintile mele si dupa ce mi-a luat un pisoias am hotarat ca ma voi face doctor veterinar. Cand pisicul a crescut si i s-a mai taiat pofta de joaca, ma imprietenisem cu o lingura de lemn a bunicii pe care o foloseam drept microfon si puteam sa jur ca eu voi fi cantareata. Andreea Marin si ale sale Surprize-Surprize ne impresiona pe toti la vremea aceea, iar eu ma si visam pe platourile de televiziune cu rochii lungi prezentand emisiuni. Apoi, am pus mana pe un casetofon si le stricam alor mei casetele ca sa-mi inregistrez eu emisiunile transmise direct din bucataria mamei pentru ascultatorii mei care eram, evident, tot eu. Odata ce am devenit eleva, acasa eram invataroarea jucariilor mele si le puneam sa repete lectia pe care am invatat-o eu in ziua respectiva la scoala, le dadeam note si teme...

Intre timp m-am prins ce-mi doresc cu adevarat si nu are de-aface cu animalele, linguri de lemn sau radiouri. Cum mi-am dat seama de asta? Pai simplu! Unii simt inca de mici pentru ce sunt nascuti, altora, ca mine, le ia ceva timp, important este sa nu renuntam la a cauta sa muncim din placere.
Cum adica sa muncim din placere? Adica sa te trezesti dimineata devreme cu entuziasm ca traiesti inca o zi in care te duci la job din pasiune, nu pentru ca trebuie. Adica atunci cand vine ora de plecare acasa, sa realizezi ca nici nu ti-ai dat seama ca au trecut atatea ore. Adica atunci cand faci ceva la job esti in starea aceea placuta de flow din care nu-ti vine sa te mai trezesti vreodata. Daca nu traiesti asta in fiecare zi inseamna ca ceva trebuie schimbat.
Primul pas este sa stai putin de vorba tu cu tine si sa te intrebi de ce. De ce nu sunt multumit de ceea ce am acum? De ce ma nemultumesc lucrurile astea? De ce nu am schimbat nimic pana acum? De ce am temerile astea? De ce nu am realizat ca ele ma impiedica sa ajung unde imi doresc?
Apoi, lucreaza tu cu tine, cel putin jumatate de ora in fiecare zi ramai singur si viseaza la cum arata casa ideala, vacanta ideala, job-ul ideal, oamenii din jurul tau, apoi le poti scrie, desena, fa postituri cu ideile tale, imprastie-le peste tot in viata ta.
Imagineaza-ti ca ai resurse nelimitate de bani si relatii, imagineaza-ti ca ai tot ce iti poti dori: ce ai face? Cu ce ti-ai ocupa ziua? Ce hobby-uri ai avea?
Fa o lista cu primele 3; ele sunt de fapt, ceea ce sufletul tau vrea sa inteprinda pe aceasta lume, este scopul tau. Fa-ti un job din pasiunile tale. Creaza un plan si urmeaza-l pana cand ajungi la scopul tau.

Cauta in viata sa te descoperi cat mai mult, sa afli ce te pasioneaza, investeste in tine, iar mai apoi cauta pe cineva care sa te plateasca ca tu sa faci ceea ce iti place. Altfel, daca nu vei lucra pentru pasiunea ta, vei lucra pentru pasiunea altora.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu